loading...
انیمیشن معماری | Architectural Animation
محمدزضا رایانی بازدید : 1838 چهارشنبه 28 شهریور 1397 نظرات (0)

 

 

کارت گرافیک مهمترین موضوع است. لومیون بر پایه کارت گرافیک مهمترین کارهایش را انجام می دهد. توانایی حرکت و کار  در صحنه ای که مشغول ویرایش آن هستید، و محاسبات لازم برای رندر، در لومیون توسط کارت گرافیک انجام می شوند.

در مورد پردازنده می توان گفت بیشتر کار های اولیه راه اندازی لومیون، و پایدار نگه داشتن لومیون را به عهده دارد.

رم به عنوان ظرف برای بخشی از کار و پروژه  است که اکنون و به لحظه قرار است در این نما با آن کار کنید،  اگر رم به اندازه کافی باشد، در تعامل با کارت گرافیک و پردازنده، مانع از افت فریم در حرکت های سریع تان می شود.

 

برای بررسی سیستم مورد نیاز لومیون 8  دو کار می توان انجام داد :

روش اول : یکی اینکه عملکرد چند لپ تاپ و دسکتاپ مختلف را در چند صحنه مختلف بررسی کنید. اگر مشخصات سخت افزار شما هم به این موارد نزدیک است، پس با احتمال زیاد می توانید بدون مشکل از لومیون 8 بهره مند شوید. برای این روش ( که توصیه هم می شود) این مطلب را بررسی کنید: بررسی سرعت رندر با لومیون 8؛ رندر این تصاویر با لومیون 8 در چه مدت انجام شده است؟

 

روش دوم : اعداد مطلب زیر از سایت سازنده نرم افزار  برداشت شده و به زبان فارسی در اختیار تان قرار گرفته.

 

لومیون برای اجرا در بهترین حالت خود، نیاز به یک کامپیوتر با یک کارت گرافیک سریع با مقدار زیادی حافظه دارد. قبل از نصب لومیون، و خرید یا ارتقا کامپیوترتان این مطلب را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که شرایط برای استفاده از لومیون 8 فراهم است.

ویژگی های مورد نیاز که توصیه می شود سیستم تان داشته باشد، این مقداری پیشنهادیست و از مقدار حداقلی بالاتر است :

 

کارت گرافیک : 

پیشنهادی : کارت گرافیک در PassMark امتیاز 8000 به بالا را کسب کرده باشد، 6 گیگ حافظه داشته و با DirectX 11 هماهنگ باشد.

حداقل ها  : کارت گرافیک در PassMark امتیاز 2000 به بالا را کسب کرده باشد، 6 گیگ حافظه داشته و با DirectX 11 هماهنگ باشد.

پایین تر روش بدست آوردن امتیاز را نوشته ایم.

 

رم : 

پیشنهادی : 16 گیگ

حداقل ها  : 8 گیگ

 

پردازنده ( CPU ) : 

هر چه بیشتر بهتر( این عین مطلبی است که در سایت مرجع برای این مورد قرار گرفته)، اما پردازنده هایی با بیش از 4 هسته تفاوتی ایجاد نخواهند کرد( لومیون برای کار کشیدن از حداکثر 4 هسته برنامه نویسی شده است) پردازنده های سری i نظیر i7 و i5 توصیه می شوند. ( اگر از یک لپتاپ متوسط هم استفاده کنید پردازنده مشکلی نخواهد بود)

 

ویندوز :

10 مدل 64 بیتی، یا حداقل ویندوزی که DirectX 11 را پشتیبانی کند. ( اگر از ویندوز های پایین تر استفاده می کنید. واقعا لومیون 8 را پیشنهاد نمی کنم. اما می توانید با دانلود DirectX 11 و نصب آن، در کنار داشتن بقیه موارد مورد نیاز، اجرای بدون مشکل نرم افزار امتحان کنید.)

 

فضای مورد نیاز :

20 گیگ ( ترجیحا لومیون را در درایو اصلی ویندوزتان نصب نکنید جز اینکه مطمئن هستید باز هم فضای کافی خواهد داشت)

 

بررسی امتیاز کارت گرافیک : 

مدل کارت گرافیک خود را به انگلیسی همراه با PassMark را در گوگل جستجو کنید تا به صفحه کارت گرافیک تان در سایت برسید.

توجه داشته باشید اگر از لپتاپ استفاده می کنید بهتر است اول نام لپ تاپ خود را جستجو کنید و مشخصات کارت گرافیک آن را از سایت سازنده یا فروشندگان معتبر دریافت کنید.

کارت گرافیک های انویدیای  لپ تاپ ها، برای اینکه از کارت گرافیک های دسکتاپ همان مدل تفکیک شوند، یک حرف m در کنار مدل شان دارند.  و البته به نسبت در مقابل برادران دسکتاپی شان هم امتیاز کمتری دارند.

برای مثال ما یک لپتاپ با کارت گرافیک 840  سری جی فورس ساخت شرکت انویدیا روی لپ تاپ مان داریم. قرار نیست همه اینها را در مورد لپ تاپ یا دسکتاپ تان بدانید، مدل دستگاه  را سرچ کنید و این موارد را بدست آورید. یا برای دسکتاپ “چگونه مدل کارت گرافیک کامپیوتر را بفهمیم” را سرچ کنید و مدل آن را با راهنما های متعدد و قدم به قدمی که در اینترنت بدست آورید.

در اینجا این عبارت را سرچ میکنیم :

geforce 840m passmark

اولین نتیجه ما را به سایت videocardbenchmark.net که زیر مجوعه PassMark است می رساند. و وای! امتیاز این کارت گرافیک 905 است! یک هشتم امتیاز پیشنهادی. و کمتر از نصف امتیاز مورد نیاز حداقل!

اما میخواهم در مورد سیستم مورد نیاز لومیون 8 بدانید که این کارت گرافیک کاملا برای پروژه های داخلی، خارجی، انیمیشن، و پروژه های بزرگ پاسخگوست. پروژه هایی هم که ما در پکیج لومیون 8 مان تولید کردیم تقریبا همه شان با یک کارت گرافیک با امتیازی در حدود 1100 کار شده اند. این کارت گرافیک ها، ضعیف نبوده اند. بعضی از لپ تاپ های سری گیمینگ از همین کارت ها استفاده می کنند. برای همین درخواست کردم این مطلب را بررسی کنید : بررسی سرعت رندر با لومیون 8؛ رندر این تصاویر با لومیون 8 در چه مدت انجام شده است؟

واقعیت این است که در مورد سیستم مورد نیاز لومیون 8 ، شرکت سازنده لومیون به مقدار زیادی، سخت افزار مورد نیاز را دست بالا اعلام کرده است تا نرم افزارش در همه شرایط و همه پروژه ای بتواند بدون افت کارکرد پاسخگو باشد.

 

لومیون برای مک :

شرکت سازنده لومیون هنوز نسخه ای از لومیون برای مک را منتشر نکرده و اگر میخواهید از لومیون در سیستم عامل های مک استفاده کنید، لازم است ابتدا با یک شبیه ساز ویندوز، بر روی سیستم عامل مک نصب کنید و بعد روی آن ویندوز میتوانید لومیون را نصب کنید. صرفا اگر یک مک قوی دارید این کار را توصیه میکنم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 25
  • بازدید سال : 677
  • بازدید کلی : 3,317